STRATEGIE: De 5 essentiële tips voor een nieuwe website

Starttips om succesvol een nieuwe website te laten maken


Wil je met succes een nieuwe website (laten) maken, dan is je voorbereiding cruciaal. Hoe beter je briefing voor het webdesign bureau, des te groter zijn de slaagkansen om te scoren met je nieuwe site. Maar hoe begin je er aan? Wij delen graag met jou een bondige selectie van zeer praktische tips met bewezen resultaat.

 

  • TIP 1: bepaal je "ideale klant".

    Denk aan jouw ideale klant: aan wie verkoop je liefst? Schrijf nu een beknopt profiel van deze ideale klant: wat voor type persoon is hij of zij, waar liggen zijn interesses, welke problemen of uitdagingen verwacht je op zijn pad, wat maakt hem gelukkig, hoe communiceert hij, hoe maakt hij aankoopbeslissingen en welke kanalen gebruikt de persoon om aan nieuwe informatie te komen. Benoem tenslotte deze persoon en leg dit geschreven profiel dicht bij je computerscherm. Bij elke stap in het verder ontwerpen van je nieuwe website kruip je in de huid van je ideale klant en evalueer je jouw progressie.

     

  • TIP 2: schrijf je value proposition neer.

    Jouw value proposition is de waarde belofte die je maakt ten opzichte van je ideale klant. Welke dienst of welk product beloof je te geven aan iemand die bij jou koopt en welke meerwaarde wil jij bieden ten opzichte van je concurrent. Vanuit deze value proposition, probeer je deze nu te concretiseren tot 1 krachtige headline: mocht jij gratis reclame krijgen langs een belangrijke autostrade, wat zou jij daarop schrijven rekening houdend met de snelheid waarmee bestuurders langs een reclamebord rijden? Vul deze in functie van de noodzaak aan met een baseline.

    Bedenk vervolgens 5 sterke punten die aangeven waarom iemand bij jou moet kopen en schrijf deze neer in 5 krachttermen.

    Proficiat! Je hebt nu de perfecte opener voor je homepage van je nieuwe website!

     

  • TIP 3: bepaal zoekwoorden aan de hand van je value proposition.

    Al het waardevols dat je tot nu toe hebt neergeschreven, scan je nu op zoek naar zoekwoorden. Zoekwoorden zijn termen waarmee je in Google en andere zoekmachines gevonden wil worden. Evalueer en vul deze aan met zoektermen door weer in de huid te kruipen van je ideale klant. Beperk je in eerste instantie tot een 10 tal waardevolle termen.

     

  • TIP 4: bepaal je website menu structuur aan de hand van je zoekwoorden.

    Je hebt reeds je perfecte homepage samengesteld in tip 2. Denk aan je ideale klant: wat wil zo iemand nog lezen om jou te contacteren voor een bestelling en een klantenrelatie op te bouwen? Deze elementen vormen de basis voor je menu structuur en subpagina's. Voor het schrijven van teksten voor je subpagina's herhaal je tip 2: schrijf per pagina de meerwaarde die jij biedt ten opzichte van jouw ideale klant. Vervolgens haal je tegenkanting weg in je tekst waarom bezoekers niet bij jou zouden kopen. Gebruik nu tip 3 om je zoektermen indien nodig verder aan te vullen.

     

  • TIP 5: voorzie je teksten van call-to-action.

    Het gaat goed met je teksten en voorbereiding van je website redesign! Cruciale elementen van een succesvolle website zijn "call-to-action" knoppen. Via je teksten verleid je jouw website bezoeker voor jouw product of dienst maar je inspanningen moeten leiden tot een actie van je bezoeker. Schrijf nu reeds in je teksten waar je een contact button zal voorzien, waar je een contact formulier voorziet of inschrijving voor je nieuwsbrief. Bedenk welke informatie je minimaal nodig hebt van je bezoeker om hem te verder te begeleiden in het verkoopsproces.

     

Knap werk geleverd! Je hebt nu een krachtige briefing klaar om zelf tot actie over te gaan en je website te (laten) maken. Wij kunnen je in het verdere proces helpen om tot een website te komen die je sales een bijzonder boost zal geven. Onze diensten omvatten:

  1. Online strategie om jouw briefing verder om te zetten in een plan voor online succes
  2. Copywriting oftewel teksten waarmee je jouw bezoeker verleidt om bij jou te kopen.
  3. Webdesign dat de kracht van jouw teksten aanvult met een aantrekkelijke en creatieve huisstijl.
  4. Webontwikkeling waardoor jouw gewenste web functionaliteiten gerealiseerd worden.
  5. Search Engine Optimization oftewel zoekmachine optimalisatie waar we zorgen dat jouw website beter gevonden wordt dan jouw concurrent.

Heb je vragen, liep je ergens vast bij het toepassen van deze 5 tips of kunnen wij met onze diensten mogelijk een invulling bieden op jouw vraag, aarzel dan zeker niet om ons even te contacteren via ons vrijblijvend formulier of hello@sevendays.be. We maken graag tijd voor je vrij.

Heel veel succes!