24 October 2022

Max Acke

Uw klant verdient meer!

Zo maak je een verschil in de competitieve markt van vandaag!

Je levert een product of een dienst aan je klant waarbij allerlei administratie, communicatie en opvolging bij komt kijken. Vaak is er ook nood aan structuur en overzicht en een vorm van interactie met de klant en andere betrokken partijen.

We merken dat veel bedrijven investeren in het optimaliseren van hun interne processen door bijvoorbeeld CRM systemen en ERP systemen te implementeren. Interactie met de eindklant wordt dikwijls stiefmoederlijk behandeld. Er wordt al snel gegrepen naar het manueel sturen van emails en bijlagen wat meestal niet de beste aanpak is.

Ik geef hieronder enkele voorbeelden met de focus op de beleving voor uw klant: u wil namelijk dat uw klant zich goed voelt bij uw product of dienst en dat u een professionele indruk nalaat.

Zo maak je een verschil in de competitieve markt van vandaag!

Voorbeeld 1: u bent een projectontwikkelaar

Uw klant koopt bij u een nieuwbouw appartement:

  • uw klant wil een overzicht van de algemene planning, liefst de meest actuele en graag ook een berichtje als de planning wijzigt

  • uw klant dient allerlei keuzes te maken bij verschillende aannemers en leveranciers

  • uw klant wenst een overzicht van de reeds betaalde en nog te betalen schijven

  • ….

Voorbeeld 2: u bent een fleet manager

De elektrificatie van uw wagenpark is volop aan de gang en U dient personeelsleden te begleiden in het kiezen van een elektrische bedrijfswagen en installatie van een laadpaal bij de werknemer thuis.

Hiervoor:

  • dient de werknemer een wagen te kiezen uit de lijst conform de car policy

  • dient de werknemer de gegevens van de elektrische installatie van zijn huis door te geven als voorbereiding op de installatie van de laadpaal

  • dient het leasing bedrijf de bestelling te verwerken

  • dient de installateur van de laadpaal ingepland te worden

  • dient de werknemer op de hoogte gehouden te worden van de leverdatum van het voertuig en de datum van installatie van de laadpaal

  • ….

Voorbeeld 3: u bent een opleidingsorganisatie

U hebt cursisten die opleidingen bij u volgen en docenten die opleidingen geven. Telkens u een nieuwe opleiding inplant, dan:

  • dient elke curist en docent de planning en locatie van de opleiding door te krijgen, ook als deze nadient wijzigt

  • dient elke cursist de voorbereidende oefeningen te ontvangen en eventueel online te maken

  • dient elke cursist het lesmateriaal te kunnen raadplegen, ook na afloop van de cursus

  • dient elke docent een beoordeling te maken van elke cursist

Een webapplicatie helpt

Wij hebben reeds uiteenlopende KMO’s en Corporates geholpen met het uitbouwen van hun gepersonaliseerde digitale klantenbeleving, bijvoorbeeld: Engie, Voka, NN, GSJ, Tweetakt, Vleva, Hebic, Universiteit Antwerpen, Wolvenberg, River Cleanup.

Het is telkens een veilige, schaalbare en performante applicatie zonder licentiekosten en zonder gebruikerslimieten.

Wij kunnen u helpen

Boek volledig vrijblijvend een demo met één van onze experts om naar uw specifieke situatie te kijken.