help een klant de juiste inkleding en accessoires kiezen voor zijn bestelwagen
Hebic is de plaats waar je moet zijn voor alle vloer- en wandbekleding voor uw bestelwagen.
Echter bestaat het gamma van mogelijkheden uit meer dan 1000 producten, hoe kan je daar een klant het beste in begeleiden?
Toen Hebic bij Sevendays aanklopte, werden bestellingen van klanten opgenomen aan de hand van een handmatig in te vullen document. Echter heb je bij het invullen van een document heel weinig begeleiding, een aanzienlijke kans op fouten en kan je keuzes neerschrijven die technisch niet uitvoerbaar zijn.
De eerste stap was samen een doorgedreven analyse maken van de complexe datastructuur en business logica van de verschillende productcombinaties voor de voorschillende voertuigtypes in kaart brengen.
Omdat alle brongegevens beschikbaar zijn in het achterliggende ERP systeem (Microsoft Dynamics), hebben we eerst een dataconnectie opgezet via API.
Bovenop die brongegevens, hebben we de maatwerk business logica gebouwd die een “kopie” is van de kennis, ervaring en advies van een ervaren Hebic Sales medewerker.
Met deze inzichten hebben we dit vertaald naar een unieke beleving voor de klant via een dummy-proof en gebruiksvriendelijke interface in de vorm van een configurator.
De configurator zorgt voor een hoge graad van klantvriendelijkheid en tegelijk een enorme ontzorging voor het Hebic salesteam.
Hebic wenste nog meer in te zetten op klantvriendelijkheid en klantenbinding, hiervoor werd in eerste instantie de functionaliteit toegevoegd om “live” de status van geplaatste orders op te volgen.
Daarnaast kan een klant:
eigen gekozen configuraties bewaren in de “Mijn configuraties” sectie, om snel een eerder bestelde configuratie op een later moment opnieuw te bestellen
een “pakket” kiezen, welke een veelgebruikte set aan producten in één klik toevoegt aan een voordeelprijs
gebruik maken van “winkelwagen” functionaliteit om in één order, meerdere configuraties tegelijk te bestellen
gekoppeld worden aan meerdere vennootschappen, om in hoedanigheid van bedrijf A of bedrijf B de bestelling te kunnen plaatsen
tijdens het configuratieproces foto’s raadplegen van andere voertuigen die eerder met dezelfde producten zijn uitgerust
Bij veel klanten zien we twee partners: één partner die de website bouwt en een tweede partner die de meer complexe applicatie bouwt. Beiden werken dikwijls onafhankelijk van elkaar waardoor de klant met twee beheerplatformen dient te werken. Dit kan een voordeel zijn maar dikwijls ook een nadeel.
In dit project heeft Hebic niet alleen Sevendays als centrale partner gekozen voor beide maar hebben we ook het applicatie beheer en content management gecentraliseerd.
Zo kan een Hebic beheerder producten die instromen vanuit het ERP, verder verrijken in het CMS met een afbeelding, omschrijving (in meerdere talen) en een categorie toewijzen. De geleverde inspanningen om het product te verrijken renderen dan dubbel: enerzijds om op de website te tonen en anderzijds om in de configurator applicatie te tonen.
Naast deze efficiëntie voor het beheer, heb je ook steeds up-to-date informatie op zowel de website als binnen de configurator.