Omgaan met patiënten én met collega’s, hartelijkheid en vriendelijkheid: hoog in het vaandel.
Bij het Imelda ziekenhuis in Bonheiden wordt in het omgaan met patiënten én met collega’s, hartelijkheid en vriendelijkheid hoog in het vaandel gedragen.
Met jaarlijks ruim 211.000 consultaties en 48.000 dagziekenhuisopnames is het belangrijk deze filosofie door te trekken in de website.
Eén van de handige en leuke functies van de website is, het sturen van een digitaal kaartje (e-card) naar een patiënt. Via die weg kan een persoon die niet meteen op bezoek kan komen, toch een hart onder de riem steken van iemand die opgenomen is in het ziekenhuis.
De ontvanger (patiënt) krijgt het gepersonaliseerde kaartje persoonlijk afgeleverd op zijn of haar kamer.
Veiligheid is een evidentie in een wereld waar veel persoonsgegevens van patiënten en zorgverleners in omgang zijn.
Om dit te garanderen, zijn er strenge beveiligingsmaatregelen ingebouwd om hun gegevens te beschermen. Daarnaast worden heel secuur en punctueel de voorgeschreven veiligheidsupdates uitgevoerd.
Daarnaast wordt er extra aandacht aan privacy van het team van zorgverleners gegeven door e-mailadressen te verbergen op de website, terwijl toch communicatie mogelijk blijft via beveiligde formulieren.
Een website voor een ziekenhuis niet zomaar een website.
Het is een essentieel hulpmiddel dat toegankelijkheid, gebruiksgemak, nauwkeurige informatie, en privacybescherming combineert om zowel zorgverleners als patiënten optimaal te ondersteunen.
Documenten en afbeeldingen worden via een gesofisticeerde media bibliotheek beheerd.
Eén van de troeven is de herbruikbaarheid van eenzelfde item op meerdere plaatsen/pagina’s binnen de website.
Er wordt nu geen tijd verloren met het uploaden of vervangen van een nieuwe versie van een document of afbeelding omdat dit centraal geupdate wordt in de media bibliotheek.
Daarnaast is de structuur helemaal op maat van een ziekenhuis opgezet, namelijk: arts / specialisme / afdeling / behandeling.
Dit is een perfecte basis om aan alle behoeften te kunnen voldoen van zowel een patiënt, bezoeker als arts.
Sinds juni 2016 zorgt Sevendays dat de imelda.be website en de website van het woonzorgcentrum denolm.be digitaal op punt staan, zonder één enkel veiligheidsincident.
Vanaf mei 2024 hebben de collega’s van paddle.be het roer overgenomen. Zij bieden voor verschillende ziekenhuizen, heel budgetvriendelijk “een standaardoplossing” aan in tegenstelling tot de persoonlijke oplossingen op maat die Sevendays levert.