Een fysiek event digitaal ontzorgen

NN

Dit NN Connect Live evenement hebben wij digitaal beheerd in het voortraject, op het evenement zelf en in het natraject.

Levensverzekeraar NN Insurance Belgium organiseert elk jaar een beurs voor verzekeringen en hypotheken.

Hier ontmoeten 800 makelaars elkaar welke hun weg kunnen vinden tussen de talloze sessies, sprekers en break-out rooms.

Samen met MediaMixer, hebben we dit NN Connect Live event, digitaal in goede banen geleid in het voortraject, op het event zelf en in het natraject.

Marketing automation: segmentering

Als organisatie wil je je doelpubliek zo persoonlijk mogelijk benaderen, zonder daar voor een grote groep genodigden veel manuele inspanningen voor te doen. Dit levert een hoge klantentevredenheid op en versterkt de professionele uitstraling als onderneming.

Zo wil je bijvoorbeeld je communicatiestijl “per segment” aanpassen voor:

  • een man of vrouw

  • een franstalige of nederlandstalige persoon

  • iemand die uitgenodigd is en reeds ingeschreven is <=> iemand die nog niet ingeschreven is <=> iemand die aangegeven heeft niet te komen naar het event

  • iemand die actief is in de verzekeringssector <=> de financiële sector

Automatische, multichannel, gepersonaliseerde flow

Bij de start van het project, schrijven we samen met de klant van A-Z uit hoe een makelaar wordt benaderd, afhankelijk van zijn persoonlijke situatie (zie hierboven) maar ook waar de genodigde zich bevindt in het traject (de funnel): 

  • Voor het event: de eerste uitnodiging / een reminder “vergeet je niet in te schrijven” / bedankt voor je inschrijving / “Spannend, morgen is het zover!”

  • Tijdens het event: SMS communicatie

  • Na het event: “Bedankt!” + “Uw behaalde certificaat”

Bovenop alle uitgestuurde communicatie, heeft NN een helder zicht via rapportage op waar iedereen zich bevindt in de funnel, welke communicatie het beste presteert naar leespercentage, …

Persoonlijke agenda samenstellen

Op het event zelf zijn er over heel de dag verschillende sessies gepland waar een makelaar zich op kan inschrijven. Sessies overlappen elkaar dus een genodigde moet voor zichzelf kiezen welke sessies hij/zij gaat volgen.

Een sessie wordt gegeven in een bepaalde taal, is gerelateerd met één of meerdere sectoren en kan voor een makelaar FSMA punten opleveren (meer info hieronder).

Ook is het aantal plaatsen beperkt per sessie.

Dit alles past jammer genoeg niet in een standaard event inschrijvingstool of kalendertool, dus hebben we deze kalender volledig op maat ontwikkeld om exact te bereiken wat we nodig hebben: niet meer en niet minder. 

Het resultaat is een unieke, prachtige, NN vormgegeven en mobiel vriendelijke persoonlijke agenda module waarvan alle gegevens worden uitgelezen en weggeschreven in het achterliggende systeem.

Welkom in Brussel in Paleis 10!

Het event vindt plaats in Brussel in Paleis 10. In het voortraject krijgt elke ingeschreven makelaar een persoonlijk gegenereerd digitaal toegangsticket met QR code.

Samen met de de collega’s van Fielddrive wordt de QR code bij binnenkomst gescand.

NN had graag live inzage van de aanwezigheid op het event zelf. Hiervoor ontwikkelden we een live dashboard waarop zichtbaar is:

  • hoeveel mensen aanwezig zijn

  • voor welke sessies de aanwezigen ingeschreven hebben

  • in welke sectoren de aanwezigen actief zijn

  • + filters om op de live data via een aantal parameters de resultaten nog verder te verfijnen

Tijdens het event worden makelaars automatisch op de hoogte gebracht via SMS voor sessies waar ze voor ingeschreven zijn of voor nuttige info.

Proficiat, hier is uw certificaat!

Onze Marketing Automation flow stuurt na het event niet alleen “Bedankt dat je er bij was <=> “We hebben je gemist” maar neemt ook het uitsturen van het behaalde certificaat voor zijn rekening.

Elke makelaar dient om de X-tijd een aantal opleidingen te volgen om FSMA punten te behalen. FSMA is de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten, dit is de instelling die toezicht houdt op de Belgische financiële sector.

Een makelaar heeft zich voor het event ingeschreven in één of meerdere sessies en tijdens het event wordt dit geverifieerd door aanwezigheidsregistratie per sessie/zaal.

Na het event wordt op basis van die data bepaald of de makelaar zijn vereiste aantal FSMA punten heeft behaald en zijn/haar certificaat behaald heeft.

We genereren automatisch het correcte certificaat en bezorgen dit persoonlijk aan alle 800 makelaars via email.

Het event was in zijn geheel een succes: vol content, communicatie, digitale tools en wist daarmee heel wat hartjesogen te veroveren.

nn.be