Thematische website met veel inhoud en gepersonaliseerde dagelijkse updates via e-mail
Krijg gepersonaliseerde updates over jouw favoriete EU-thema’s. Kies welke berichten je ontvangt en wanneer.
een VLEVA lid perfect op maat informeren over het Europese beleid of subsidies
uitsturen van content-update emails automatiseren op basis van elk lid zijn voorkeuren
eenvoudige en flexibele content management
migratie van content (6000 pagina’s) en leden met hun voorkeuren
een flexibel, licentievrij CMS om de thematische content gedreven website te beheren
een content preference centre voor elk lid met communicatievoorkeuren van contenttype, thema en interval
een API connectie tussen de website en het mailing platform met transactionele, gepersonaliseerde content van het CMS in de emails
een eventregistratiemodule met ingebouwd evaluatiesysteem
Sevendays hielp die oefening vertalen naar een content hub. We werkten een digitaal platform uit waarop alle VLEVA leden eenvoudig hun voorkeuren kunnen instellen voor de negen hoofdthema's rond het Europese beleid, subsidieprogramma's of evenementen.
Omdat we merkten dat een login met wachtwoord een te grote drempel was, zochten we naar een veilige, makkelijke en laagdrempelige manier waarop gebruikers hun voorkeuren kunnen beheren.
We trachten steeds het beschikbare budget slim in te zetten en enkel maatwerk te voorzien waar nodig.
Samen met de klant gingen we op zoek naar een haalbare technische aanpak. Om die reden kozen we ervoor om:
Filament (een krachtige Laravel package) in te zetten als beheertool en CMS
Campaign Monitor: een email marketing and automation tool met een eenvoudige een krachtige drag-and-drop e-mailbouwer voor enerzijds maatwerk mailings te doen en anderzijds de gepersonaliseerde, geautomatiseerde transactionele emails te versturen
Wist je dat Sevendays al vele jaren actief meeschrijft aan het digitale verhaal van VLEVA? We hebben in 2018 een eerste platform mogen bouwen welke een uitgebreide content migratie omvatte van 9.200 pagina’s en meer dan 10.000 gebruikers.
Daardoor mochten we al heel vaak ons steentje bijdragen bij het verder uitbouwen van het platform en opnieuw een verbeterde, veilige versie van het vorige platform bouwen in 2024.
De VLEVA leden abonneren en kiezen hun communicatievoorkeuren op het VLEVA platform zelf.
Het platform is voorzien van een krachtige API, die ons toelaat om alle data door te geven aan het email marketing platform en de transactionele dagelijkse of wekelijkse gepersonaliseerde (digest) emails te versturen.
De beheeromgeving is op maat opgezet zodat een VLEVA beheerder in een omgeving kan werken waar hij of zij zich helemaal thuis voelt, naar terminologie en naar proces.
Een VLEVA webmaster kan al de inhoud flexibel beheren met bouwstenen, opvolgen wie er op events is ingeschreven en raadplegen van evaluaties.